úterý 20. února 2018

Testování nové Fuji X-H1 v Lisabonu


V polovině února jsem na pozvání českého Fujifilmu vyrazil na představení nové bezzrcadlovky Fujifilm X-H1 v Lisabonu. Bylo to fajn, až na cestu tam, která trvala nějakých dvanáct hodin. Letecky. Ve Frankfurtu, kde jsme měli přestupovat, totiž napadl sníh. A tak letadlo z Prahy odstartovalo s dvouhodinovým zpožděním.

Ve Frankfurtu jsme nestihli přípoj, letenky nám přebookovali na devět večer a tak bylo před námi šest hodin čekání. Z domova na pražské letiště jsem vyjížděl v devět ráno, do hotelu v Lisabonu jsme se dostali v jednu v noci našeho času. Myslím, že se nepletu, když řeknu, že můj let do USA (tuším to bylo v roce 2014) trval kratší dobu.


Ale pak už to byla jenom paráda. Druhý den nás čekala spousta workshopů - od taneční fotografie, přes portrét, svatby až k natáčení videa. Každý z pozvaných novinářů a fotografů dostal jednu X-H1 a mohli jsme fotit celý den, takže jsme nový foťák docela prověřili.

Za den jsem nacvakal něco přes 1500 fotek, večer mi bohužel došla šťáva ve všech třech baterkách které jsme dostali. Je to bezzrcadlovka, takže pokud baterky žere dost divoce, jako všechny ostatní foťáky této konstrukce.

Než mi baterky došly, stihl jsem ovšem chvíli pofotit i v ulicích Lisabonu. Každopádně, pár obrázků z workshopů si můžete prohlédnout ve fotogalerii na mých webových stránkách.

Jo a jaký je vlastně ten foťák? Mně se tedy hodně líbil. Pracovalo se mi s ním skvěle. Je rychlý, dobře ostří, má pětiosou stabilizaci obrazu, na APS-C snímač má parádní výsledky při špatném světle. A fantazie je i to, že se ještě ani neprodává a už má kompletní podporu v Lightroomu - včetně moc hezkých simulací analogových filmů od Fujifilmu.

Žádné komentáře:

Okomentovat