úterý 20. listopadu 2018

Vítězství v Grantu Prahy na Czech Press Photo 2018. Díky všem, kdo mi drželi palce!


Když jsem se před dvěma lety po dvacetileté poloprofesionální mezihře vracel k profesionálnímu focení v médiích, vůbec by mě nenapadlo, že brzy dostanu tak úžasný impuls a motivaci. Podařilo se mi totiž na prestižní soutěži Czech Press Photo vyhrát Grant Prahy. Dává mi to možnost rok fotit Prahu a pak z mých fotek udělat výstavu.

Mám radost, že se to podařilo. V Pražských ulicích jsem v osmdesátých letech začínal vážněji fotit. Pak jsem se i díky těm pražským fotkám dostal k novinařině. Bylo to těsně po sametové revoluci, kdy jsem začal fotit a psát pro nově vzniklý nezávislý zpravodajský týdeník Region.

Pak jsem v roce 2000 přestoupil do centrální redakce MF DNES v Praze, stal se hlavním editorem a dlouhá léta jsem měl na starost titulní stranu. U fotek jsem profesionálně zůstal, součástí mé práce bylo společně s fotoeditorem vybírat snímky pro titulní stranu největšího českého deníku. Fotil jsem nějakou dobu jen pro radost, ale od roku 2009 už opět poloprofesionálně.

Mé fotky vyšly například na titulní straně a na vnitřní panoramě španělského National Geographic Viajes, v Magazínu MF DNES, ve Víkendu DNES, v Magazínu slovenských hospodářských novin a v mnoha dalších periodicích. Moji fotku si také vybral Microsoft jako titulní snímek pro vyhledavač Bing. Přišly i úspěchy v mezinárodních soutěžích.

K profesionálnímu focení jsem se vrátil v roce 2016 díky Ondrovi Tolarovi, který mi nabídl místo na Aktuálně.cz a společně jsme tam založili několik nových rubrik, z nichž jedna byla věnovaná i fotografii. Tu teď pro Aktuálně.cz připravuji, navíc také fotím pro Magazín Aktuálně.cz. Jedněmi z prací, které jsem si na Aktuálně opravdu hodně užil, byly například fotoreportáže z Tour de France.

Když si uvědomím, že Grant Prahy přede mnou ve čtyřiadvacetileté historii soutěž vyhrály takové legendy české fotografie, jako Jaroslav Kučera nebo Karel Cudlín, mám o to větší radost.

Vítězný soubor si můžete prohlédnout tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat